خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/05/10 - 16:18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
گلرو با اشاره به سناریوسازی جدید رژیم صهیونیستی:

حمله به نفتکش در دریای عمان بهانه‌ای برای اتهام‌زنی به ایران است

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بعید نیست اسرائیلی ها پشت پرده حمله به نفتکش در دریای عمان بوده باشند تا زمینه طرح شکایت از کشورمان فراهم شود.

عباس گلرو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به تلاش رژیم صهیونیستی برای بررسی حادثه نفت‌کش در شورای امنیت و اتهام زنی به ایران، گفت: طی 3 سال گذشته شاهد تحرکات و اقدامات مشکوک مانند حملات به کشتی ها در منطقه دریای عمان تا دریای سرخ طی هستیم که با پشتیبانی رژیم صهیونیستی و همپیمانان منطقه ای آن صورت می گیرد.



 نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این راستا در خصوص حادثه بندر فجیره و دیگر تحرکات، با فشار آمریکا و لابی اسرائیل موضوع مذکور در شورای امنیت طرح شد اما همه کشورهای عضو، این بحث را نپذیرفتند. در واقع هیچ سند و مدرکی مبنی بر اینکه ادعاهای رژیم صهیونیستی درست است، وجود نداشت.



وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها تلاش کردند جلسه ای برگزار شود تا موضوع توسط کشورها استماع شود، ادامه داد: حتی موضوع را در دفاتر کشورها در سازمان ملل مورد بررسی قرار دادند اما راه بجایی نبرد؛ باید اذعان کرد طرح چنین ادعاهای واهی در شورای امنیت موضوعیت ندارد و اعضاء ثابت به ویژه روسیه و چین با آن موافقت نخواهند کرد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه رژیم صهیونیستی تلاش می کند بر اساس مکانیزم های رایج سازمان ملل نامه ای را در قالب شکایت به شورای امنیت ارسال کند، افزود: اگر چنین موضوعی رخ دهد، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران پاسخ قاطع خواهد داد؛ اقدامات اخیر نشان می دهد رژیم صهیونیستی تحرکاتی را آغاز کرده تا بی‌ثباتی در منطقه رخ دهد لذا به مسئولان مجامع بین‌المللی مانند سازمان ملل هشدار داده می‌شود که اگر خط سیر کشتیرانی و انتقال نفت از منطقه متوقف شود، به ضرر همه تمام می شود و باید با این رژیم برخورد شود.



رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بعید نیست اسرائیلی ها پشت پرده حمله به نفتکش در دریای عمان بوده باشند تا زمینه طرح شکایت از کشورمان فراهم شود/



پایان پیام

  • کد خبر : 324118
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار